2011. szeptember 4., vasárnap

Cycas

Már több mind 250 millió éves múlttal rendelkező növények a ma is élő legősibb fajtál közé tartoznak.

Még a téli hónapokban elkezdtem csíráztatni pár cikász revoluta magot. A magok frissek és egészségesek voltak. Akkor azt gondoltam,hogy az ilyen friss magok pár hét alatt ki fognak csírázni. Hát tévedtem,mert a csírázást csak nyár közepén kezdték el. Még nem sok dolgom volt cikász magok csíráztatásával,de elmondhatom,hogy jó arányban csíráznak. Korábban már csíráztattam dioon edule magokat és azok is rendkívül jó arányban kicsíráztak. A revoluta magokat is a pálma magokhoz jól megszokott módon kezeltem. A csírázás megindulása magas nappali hőmérsékleten,megközelítőleg 35-40 °C-on történt üvegházban.


Friss Magok a gyümölcshússal és megtisztítást követően


Csírázás (07.03)

 

A kicsírázott magok elültetése után (07.20)



Levélbontás (08.02)



Levélbontás (08.10)  



Levélbontás (08.17)  



Második levél (08.23)  



Levélbontás (08.29)
Meglepett a második levél megjelenése. A dioon edule magoncom az első évben csak egy levelet hozott. Kíváncsian várom a jövő évi levélbontásukat. Remélem akkor legalább két levéllel fognak megajándékozni. 



Második nyaras dioon edule 



Idén is egy levelet hozott,de jövőre plusz két levélre számítok 



Dioon eldule gyökérzete.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Válaszolni mindenki kérdésére fogok lehetőségeim szerint