2011. április 3., vasárnap

Kókusz Pálma - dióból növény




56 megjegyzés:

  1. Ez tök jó! Érdekes látni így a folyamatos növekedést és közel hozza a hétköznapi emberhez a baromira bonyolultnak és speciálisnak kikiáltott csíráztatást.
    Még valami: a film végén a linkben van egy elütés (palmaPoazis.blogspot.com)

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen,javítani fogom. Örülök,hogy tetszik egy régi ismerősnek :-)

    VálaszTörlés
  3. Szia érdekes volt a videó , kérdésem az hogy ha veszek egy kókusz diót és még lötyög benne a lé az a jó , beáztatom 2 napig majd bezacskózom meddig hagyjam a nedves zacskóban a diót?
    És menyi időbe telik kb. mire kicsírázik ?
    Köszönöm

    VálaszTörlés
  4. Örülök,hogy tetszett a videóm. Ha lötyög az azt jelenti,hogy még friss a dió. Áztasd be 2-3 napig és utána tedd zacskóba,nedvesen tartva. Próbálj neki állandóan 25 °C feletti hőmérsékletet tartani,de nappal még 30-35 °C is lehet nyugodtan. Ha minden rendben zajlik,akkor 2-4 hét alatt elkezd csírázni,ha ez két hónap alatt sem sikerül akkor valami baj van.

    VálaszTörlés
  5. Beáztattam a diót 3 napig most kivettem a vízből (langyos) és bele csavartam egy nedves papírtörlőbe és beletettem egy fekete zacskóba és kitettem az ablakba napközben hagy érje a nap akkor fel melegszik legalább . Vagy ezt ne tegyem illetve akkor milyen zacskóba tegyem ? Tartok tőle ha simán egy vékony zacskóba beleteszem és melegen tartom akkor bele penészedik.
    Mit lehet csinálni még ?

    VálaszTörlés
  6. Jó ötlet a zacskós módszer. Nappali felmelegedés csak jót tehet neki. A folyamatos pára is jótékony hatással lesz. Gombaölőt is használhatsz nyugodtan,és akkor a penészedés is elkerülhető.

    VálaszTörlés
  7. Helló!
    A kérdésem az lenne hogy egy hüllő tojás keltető amiben megközelítőleg 70-90% a pára és 25-35Cig tudok hőmérsékletet állítani, az helyettesítheti e a zacskós módszert, szükség van a diónak fényre?
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. Szia

    Tökéletes megoldásnak tűnik. A diónak nincs szüksége fényre,de ha kicsírázik és elülteted,ezt követően már szükséges lesz a fény.

    VálaszTörlés
  9. Szia.Hol lehet beszerezni a Musa Velutinát?Inkább a kész növény érdekelne,de az nagyon!
    Köszi

    VálaszTörlés
  10. Szia Éva. Nekem is van ,de sajnos nincs sarja. Ha tavasszal sarjadzik szívesen adok neked belőle. Ha nem tudsz addig várni akkor körbe tudok kérdezni neked a növénytartó ismerőseim körében,vagy regisztrálj a http://www.palmatartok.net -en és ott hamarabb be tudod szerezni. üdv.

    VálaszTörlés
  11. sziasztok!
    a videóban azt olvastam, hogy 2 napig zacskóban áztatva tartsuk a kókuszdiót, de az egyik hozzászólásban 2-3 nap áztatás, és utána jön a zacskó. melyik a jó módszer?

    VálaszTörlés
  12. Teljesen mindegy. Mindkét módszer jó. Két vagy három nap áztatás is tökéletes. Az,hogy zacskóban áztatjuk a magot,vagy máshol az mindegy. Az áztatást követően viszont mindenképp valami zárható zacskóban vagy dobozban kell a további csíráztatási időszakban tartani a diót védve a kiszáradástól.

    VálaszTörlés
  13. Sziasztok. Én 3 napig zacskóba áztattam majd 1 dobozba (közel jól zárható) kavicsokon de nem zacskóba sütötte a 60W-os izzó stabil 30 fokon. A pára viszont ingadozott 40-80% között. Most eltelt 4 nap és ketté repedt a dió. A kavicsoknál hozzá ért a víz. Nem folyik de lesz ebből még valami.

    VálaszTörlés
  14. Ha a dió kettérepedt akkor nincs sok esély. Nekem is repedt már el jó pár és azok közül mindnek véget ért a pályafutásra. Az okára még nem igazán sikerült rájönnöm.

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm a választ. Beszerzek 1 másikat. Meg a dobozt is megpróbálom jobban lezárni hátha feljebb megy a pára.

    VálaszTörlés
  16. ez nagyon érdekes és hasznos
    Kössz!

    VálaszTörlés
  17. H Norby - Sok sikert. Az első nekifutás nekem sem sikerült anno

    Ben - Örülök neki

    VálaszTörlés
  18. A http://www.gazdabolt.tv -re is feltöltöttem ezt a videót és örömmel látom,hogy a második legnézettebb videó lett mára :-)

    http://www.gazdabolt.tv/videok/kokusz-palma-diobol-noveny

    VálaszTörlés
  19. Szia!
    A segítségedet szeretném kérni. Tegnap kaptam egy kis pálmát meg egy páfrány szerű kis növényt. Sajnos nem tudom mi a nevük és így nem tudok utána nézni mi lehetne neki a jó. Az egyik olyan mintha ilyen kis mini kókuszdióból nőtt volna ki és hosszúkás levelei vannak, de nem olyan kemények mint a datolyának. A kis párfrányszerű, meg zöld levelű és a levelek vége sárga és a levelek közül ilyen kis gyökérre emlékeztető szárak nőnek ki. Van egy harmadik kis pálmám ő neki olyan törzse van mint a yukkának a levelei pedig hosszúkásak, zöldek sárga foltokkal. Ez az utolsónak említett pálmám azért is lenne fontos, mert az utóbbi időben elkezdte hullatni a levelét. Nyáron semmi baja nem volt és a tél beköszöntével az a helyiség ahol volt nem volt mindig fűtve, először arra gondoltam az a baj. Kihoztam onnan, de nem akar javulni. :( Ha tudok valahova és az segít abban, hogy milyenek lehetnek, akkor küldhetek képeket is.

    Előre is köszönöm a segítséget: Kriszti

    VálaszTörlés
  20. Szia. Ebből nem tudom megmondani mi lehet a probléma és a megoldás. Jó lenne képeket látni a növényekről. Probléma mihamarabbi megoldására javasolnám a http://www.palmatartok.net fórumon való regisztrálást. Ott fel tudod tölteni a képeket a növényedről és tudunk választ adni a problémáidra.

    üdv. Szabolcs

    VálaszTörlés
  21. Szia, van pár darab trachycarpus fortunei magom, csírázás előtt beszeretném gombaölővel csávázni, mennyi ideig áztassam a gombaölőbe?
    Másik kérdésem miben és milyen közegben csíráztassam a magokat?
    Előre is köszönöm, :
    Melinda

    VálaszTörlés
  22. Szia Melinda.

    A trachycarpus fortunei magok kiemelkedően érzékenyek a gombásodásra. A gombaölős vízben én személy szerint egy teljes napig szoktam áztatni. A közeg megválasztása is nagyon fontos szempont. Mindenképp steril legyen. Ajánlom kókuszrost és perlit keverékében a csíráztatást. Viszont lehetőleg csak enyhén nedves legyen,semmiképp sem tú nedves,áztatott. zárható zacskóba,vagy edénybe rakd a magokat és lehetőség szerint 22-26 °C között csíráztasd. Ennél melegebb hőmérsékleten a magok csírázási képessége is csökken. 30 °C körül már nem is nagyon fog csírázni. Viszont akár 19 °C-ban is csírázik a fortunei,de persze a legideálisabb a 25 °C körüli hőmérséklet.

    VálaszTörlés
  23. Szia!

    A tegnapi nap folyamán vettem két kókuszpálmát. Akkora cserépben vannak, hogy a kókusz éppen elfér benne. Mind a kettő kb 1,5 m magas. Érdemes átültetni őket nagyobb cserépbe, vagy szándékosan van ekkorában? A másik kérdésem az lenne, hogy ezeket ki lehet e ültetni a földbe? Nagyon szépek és szeretném ha sokáig megmaradnának, de fogalmam sincs, hogyan kell gondozni őket, illetve mit szeretnek. A boltban sem adtak felvilágosítást.
    Előre is köszönöm a válaszodat!
    Anita

    VálaszTörlés
  24. Helló! Olvasgatom a különböző szíráztatási módszereket, és felmerült bennem, hogy a citromnál is hasonlóképpen kell? Előre is köszi!

    VálaszTörlés
  25. Kedves Anita

    Át lehet ültetni nagyobb cserépbe,sőt ajánlott is ezt megtenni. A szabad földbe kiültetni nem érdemes,mivel még az ősz derekán fel kéne szedni őket,mert már az első fagyok végeznének vele. Nyáron bátran öntözd,de óvakodj a pangó víztől. A tűző napot fejlődik a legkielégítőbben,de véletlen se rakd ki ,mert a meglévő levelei megégnének.Tedd félárnyékba,és csak fokozatossan tedd ki a leveleket a napnak.

    sok sikert kívánok.

    VálaszTörlés
  26. Igen a csíráztatás szinte minden magnál hasonló kép megy végbe. Persze az apró részletek eltérnek és ettől válik különlegesség a dolog. A citrom magokat viszonylag könnyen lehet csíráztatni. 26 °C körül könnyem megpattanak.

    VálaszTörlés
  27. Szia!

    Ha kiültetném a kókusz pálmát a kertbe így nyár végéig és utánna vissza ültetném a kaspóba akkor nem menne tönkre a pálma az ültetgetések miatt? Ha a kókusz dió úgy néz ki kivülről mintha egy kicsit foltos,(szerintem lehet hogy penészes),és a dión nincsen rajta a kókusz rost akkor nem megy tönkre egy idő után? Egészséges egyáltalán ez a pálma? Mert egy kertészetben láttam. Csak pálma földbe érdemes átültetni?

    Válaszodat előre is köszönöm.

    Eszti.

    VálaszTörlés
  28. Szia Eszti

    Semmi kép ne ültesd ki a kókusz pálmát,mert kevés az az időszak mikor a neki megfelelő hőmérséklet van a mi klímánkon. Az a kevés időszak meg nem ad annyit a növények,hogy érdemes legyen a szabad földi tartásra. A rost hiánya dión még nem baj,de vigyázz nehogy begombásodjon. Ha öntözöd a pálmát,a dióra ne folyass vizet. A levélfejlődése milyen ütemben történik? A " csak pálma föld " túlzás,de ha abba rakod akkor baj nem lehet ebből.

    VálaszTörlés
  29. Sziasztok a datolyám szépen fejlődik és most a kókuszt akarom kipróbálni:) Ma kezdtem az áztatását neki, 3 nap múlva ha kiveszem , arra gondoltam addig csinálok neki egy fa ládát aminek a belső oldalára sárga nikecelt teszek be, és jól zárható tetőt neki, kérdésem az lenne mekkora cserepet keressek neki mert úgy kéne a dobozt elkészitenem hogy bele férjen a cserép:) És ha beletettem a cserépbe, a cserepet a dobozba lezárom a dobozt, hogyan kel az locsolgatni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Ha zárt térben csíráztatsz a locsolással csak óvatosan kell bánni. Mindig legyen nedves a közeg.

      Törlés
  30. Kétszer próbálkoztam kókuszpálmával, de kb a második nyáron mindegyik elpusztult. A kertészboltban azt mondták, hogy addig él, amíg a dióban lévő tápanyagot elhasználja. Meg lehet valahogy hosszabbítani az életét?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amíg a dióból vesz fel tápanyagot nincs nagy szerepe a gyökérzetnek,de nem jeleni azt,hogy nem hasznosít a közegből tápanyagot és vizet. A kertészboltban kapott tanács sajnos nem igaz. A kókuszpálma általában azért nem él sokáig mert rendkívül párás és meleg környezetet igényel,mit a mi klímánkon nem igazán lehet biztosítani neki. A "hosszú" élet titka abban rejlik,hogy naponta kell a leveleit permetezni,párás környezetben tartani és a lehető legnapfényesebb helyen nevelni. Persze a bolti kókuszpálmával csak óvatosan,mert ezek levelei hajlamosak a napégésre,de tartós szoktatást követően már nem lehet nagy baj. A talaj nedvesség tartalmának beállítása is nagyban függ a külső hőmérséklettől. Ideális hőmérséklet ennél a fajtánál a 26-32 °C egész éven át. Vagyis a probléma inkább itt van és nem a dióban :-)

      Törlés
  31. Szia!

    A mag csíráztatásánál elég ha mondjuk bebugyolálom egy nedves rongyba a diót? A válaszodat előre is köszi.

    üdv.: KoMa

    VálaszTörlés
  32. Persze,az is elég lehet,de emellett a hőmérsékletre figyelj oda.

    üdv

    VálaszTörlés
  33. Kicsírázott a vízben:)elegendő fény mellett tarthatom a radiátor közelében a 26-32fok elérésének céljából?Köszi a választ.:)

    üdv.:KoMa

    VálaszTörlés
  34. Gratulálok :-) . Attól függ hol van a radiátor. Ha az ablak közelében és még déli fekvésű is akkor az tökéletes lesz neki egyenlőre.

    VálaszTörlés
  35. Sziasztok! Nagyon érdekes ez az oldal, egyszerűen imádom! Sok jó ötletet merítettem innen. :)
    Ültettem kókuszdiót, vagyis még nem ültettem el, de már csírázik! :D Nagyon büszke vagyok rá, mert egy tengerész ismerősömék próbálkoztak már vele, és nekik soha nem sikerült. Az lenne a kérdésem, hogy mikor ültessem el földbe és mekkora cserépbe?
    Ültettem datolyát is, azok most kezdenek kibújni.
    Az avokádóm hasít az ég felé. :D
    Az ananászom sajnos elpusztult, meg sem gyökeresedett. :(
    Van még gyömbérem (földben, ez még nem mutatkozik, ellenben azzal, ami csak zacskóban van, az szépen fejlődik), és mangóm is(ennek még semmi jele).
    Szeretnék kurkumát is, de azt sajnos nem kapok sehol! :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár mikor elültetheted,de érdemes akkor mikor a hőmérséklet 26 °C körül,vagy e-felett van. (téli fűtés szezon vagy a nyári időszak) A cserép mérete a dióhoz viszonyítva azért ne legyek kicsi,de kb a 8L kezdetnek megfelel. Sokféle növénnyel próbálkozol. Vigyázz, nehogy kiszorítsanak az otthonodból :-)

      Törlés
  36. Szia Szabolcs!
    Érdeklődni szeretnék, hogy neked van e idősebb kókuszpálmád?
    Nekem van egy 8 éves amit mindig lakásban tartottam, és különösebben nem foglalkoztam vele. Tavaly nyáron úgy gondoltam jót teszek neki és kiviszem az udvarra. Csak napi pár órát érte direktben a nap, de kb egy hét után -mire észbe kaptam- megégett az összes levele. Most 3 levele van amik mindössze 60cm körüliek, plussz egy már hajt. A kérdésem az lenne, hogy próbálkozzam e a napra szoktatással, vagy ő már annyira megszokta a szobát, hogy inkább ne rizikózzak.
    Válaszod előre is köszönöm! Zséé

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia

      Nekem nincs. A baj az volt hogy közvetlen tűző napot kapott. A lakásból való kiszoktatás alap feltétele a fokozatosság. Először félárnyékba,vagy árnyékba kell rakni a növényt,főleg azt ami még soha nem látott napot. A teljes napra való szoktatás akár 1-2 hónap is lehet. Nincs az a növény ami annyira megszokta a szobát,hogy nem akarja a napot látni. MI is érzékenyek vagyunk ha este felkapcsoljuk a világítása a szobába. A növény sincs másképp,csak nála ez nem percek,hanem hetek,hónapok kérdése mire szokja meg.

      Törlés
  37. Szia!

    Az normális hogy még csak 1 centis a hajtás? Ha nem akkor mit kezdjek vele?

    üdv.:KoMa

    VálaszTörlés
  38. Szia Szabolcs!

    A kókuszpálmának milyen földkeveréket készítsek? Ha egyáltalán lehet ezekből az anyagokból. A következő hozzávalók vannak itthon.

    komposztált marhatrágya
    4/8-as mosott kavics
    kertészeti perlit
    folyami homok
    általános virágföld
    kaktuszföld

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát rád bízom a döntést,de ha én csinálnám akkor az alábbit tenném.

      20 % perlit
      40 % ált.virágföld
      20 folyami homok
      20 % marhatrágya

      üdv

      Törlés
    2. Nagyon köszönöm!Sokat segítettél.

      Törlés
  39. Sziasztok!

    Én ezt a megoldást fogom kipróbálni. A kókuszdiót beleteszem egy kisebb akváriumba,ráteszem az üveglapot a diót alul,felül vattával takarom és a vattát tartom állandóan nedvesen.A páratartalom és a hőmérséklet tutira megvan:) A mangót és a datolyát is így csíráztattam ki.Remélem ez is sikerülni fog.

    VálaszTörlés
  40. Én nem csomagoltam zacskóba, csak két nap áztatás után rögtön cserépbe tettem fóliával letakarva a magas páratartalom miatt. A radiátorra tettem és 1 hét alatt kicsírázott. A meleg, párás levegőn nagyon gyorsan fejlődik.

    VálaszTörlés
  41. :/ én szeretnék kókuszdiót csíráztatni de már annyi féle módszert hallottam és olvastam is hogy tényleg félek belekezdeni nem tudom melyik lenne a legjobb neki.. inkább akarnék egy olyan módszerrel próbálkozni ami a legnagyobb sikerrel jár

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia

      Az én módszeremet láthatod a videómban. Nekem működött.

      Törlés
  42. Szia! Mikor kell elültetni a kókuszdiót? két hete vettem egy kókuszdiót, szépen ki is csírázott csak az a problémám hogy nem tudom mikor szabad elültetni...Válaszod előre is köszönöm:Betti

    VálaszTörlés
  43. Szia,
    Kókuszdiót csiráztattam, szépen kihajtott.
    Megfelelő ültetőközeget szeretnék választani.
    Ültetőközegre tett javaslatod továbbfejleszthető-e
    kókusztégla vagy kókuszrost tégla felhasználásával,
    ami elfogadható áron kapható.
    Megfelelő ültetőkőzeg a kókuszpálma számára?
    Várom felhasználásra, esetleg keverék készítésére tett javaslatod.
    Kérek a kókuszpálma tápoldatozásra tett javaslatot.

    Myky

    VálaszTörlés
  44. Szia,
    További kérdésekkel bombázlak.
    Mekkora ültetőcsepet kell választani?
    Kókuszdiót milyen mélyre kell ültetni?
    A kihajtott hajtást is be kell süllyeszteni a közegbe?
    Mekkora nagyra növesszem a hajtást, mikor ültethető végleges helyére?

    Myky

    VálaszTörlés
  45. Szia. A keverékre tett javaslatom a következő. Fél évig a dióból fog táplálkozni,vagyis nem kell neki sok tápanyag. Én vagy sima kókuszros homok ,vagy natúr tőzeg és homok keverékébe raknám. Állandóan nedves legyen a közeg,de ne tocsogjon a vízben. A kezdeti ültető cserép mérete kb 5L-es legyen. Jövőre mehet duplába és akkor már tápanyagban is gazdabann legyen a közeg. A kihatott csíra mehet a közegbe úgy,hogy a csíra oldalt legyen(oldalra fordítva a diót)

    VálaszTörlés
  46. Szia.Éppen ma vettem egy diót a Tesco-ban leárazott volt.A lé lötyögött benne,szóval úgy gondoltam ez megfelel.Először hideg vízbe tettem egy tálkába kb fél órára,de néhány helyen olvastam azt is,hogy 26-30 fokosnak kell lennie az áztató víznek.Szóval felmelegíttettem a vizet egy akváriumi melegítővel(jelenleg 26 fok), és tettem rá egy zacskót is hogy közben párát kapjon.Miután az áztatás megvolt ugyan abban a vízben lesz,csak a zacskót teljesen rázárom és beleteszek mellé egy kis vizet miközben a melegítő ugyan úgy melegíti majd.Mit gondolsz így is esélyes hogy elkezd csírázni?(azért szeretnék erre gyors választ.persze ha épp olvassa valaki aki ért hozzá,mert ez az első,és nem szeretném hogy tönkremenjen)

    VálaszTörlés

Válaszolni mindenki kérdésére fogok lehetőségeim szerint