2010. augusztus 22., vasárnap

Fólia sátor

Kitűzött cél teljesítve.......

Márciusban elkezdtem a fém munkákat és április vége felé már kész is lett a konstrukció. A terepmunkák elvégzése egy földmunka gép közreműködésével történt. A fólia sátor területén megközelítőleg tíz db méretes akácfát kellett kituskózni. Ezt követően kézi munkával ki kellett a termőföldből szedni a régi időkből ottmaradt építési törmelékeket. Négyzetméterenként átlag 10-15 db tégla és beton. A talaj megtrágyázása bár tavasszal történt,de kénytelen voltam elvégezni. Persze mára jól bele érett a talajba. A talajjellegét tekintve eléggé kötött,ezért is a 9m x 7m alapterületű termőfelületre 1,2 m³ bükkfa fűrészport kevertem bele. Megforgatása kétszer történt és nagyrészt elvesztette a kötött jelleget.



Fólia váz állítása áprilisban 

A váz kivitelezési költsége vasanyaggal,festékkel,csavarokkal megközelítőleg hatvanezer forintba került. A fólia egy 10m x 12m -es és egy 4,2m x 16m -es felületű fóliából került rá,mely költsége húszezer forintos költségbe került. Az ablakok automatikus mechanizmust kaptak,mik termosztát be és kikapcsolásával nyitnak és zárnak. Az ajtók elől és hátul két-két db 160 cm x 68 cm -es üveg ajtókból készült (hűtőgép üvegajtók). A vezérlő szekrény természetesen a fólia sátron kívül eső terülten kapott helyet árnyékban. A víz beszerzése szerencsés módon a fólia sátorban elhelyezkedő korábban fúrt csőkútból érhető el. Az automata öntözés az idei évben nem készült el. Az öntözésvezérlő természetesen be van szerelve a vezérlőszekrénybe. Tavasszal tervezek ezen a konstrukción alapozva egy nagyobb megközelítőleg harminc méteres fólia sátrat és majd akkor fogom az öntözési rendszert kiépíteni. A víz szállítását egy 750 W-os magyar gyártmányú szivattyú végzi tíz méter mélyről 1" átmérőjű csövön,mi egyenlőre kellő vízmennyiséget tud felhozni. A téliesítése még egy réteg fóliával fogom megoldani,és az így keletkező légrés kellő szigetelést fog adni a nagy fagyok ellen. Némi vészfűtést is fogok alkalmazni,de annak technológiáját még nem gondoltam át. Terveim szerint november elején szeretném kivitelezni. A teljes. A teljes anyagköltség a vezérlőszekrénnyel,tolómotorokkal,tápegységekkel,kábelekkel,szivattyú,öntözés vezérlő,fémszekrény,relék stb. elérte a 300.000 Ft-os végösszeget. Terveim szerint 3-4 évente fog kapni egy új fólia réteget,mi a további költségek tekintetébe éves átlagban elhanyagolható.



Kész fólia sátor augusztusban

15 megjegyzés:

  1. Gratula! Nagyon komoly lett a fólia sátor. Látszik, hogy nem sajnáltad rá a pénzt, és az időt. Szép a Washington, ami ott figyel az ajtó mögött.

    petronika

    VálaszTörlés
  2. Köszi Feri. Igen,a pénzt nem lehet sajnálni bizonyos dolgoktól,mert akkor csak feles munka és pénzkidobás. A washingtonia mit látsz,új szerzeményem. Betegen vettem 18750 ft-ért. Vashiányos volt elmondásuk szerint,de gyökeres sem igen volt neki,de remélem rendbe jön. Ha nem akkor a törzse dísz lesz. A törzse 1m.

    VálaszTörlés
  3. Az én Washingtoniám is 1 m-es törzsű, és szintén tápanyag hiányos volt. Összesen 2 levele volt, és mindkettőnek a közepe félig száraz. Tavaly ültettem ki, idén már kezd helyre jönni, most 8 db szép nagy levele van, úgy néz ki meggyógyult. Szerintem ez is rendbe jön, csak idő kell neki.
    Ja, amúgy Péter vagyok, semmi gond, gondolom "Bismarckia" Ferivel kavartál össze egy kicsit. :-)

    VálaszTörlés
  4. Hupsz :-) . Elnézést Péter. Kicsit fáradt vagyok. Az jó hír,remélem az enyém is rendbe jön,csak az a baj,hogy most nyár vége van és a gyökeresedés nem lesz tökéletes. A fólia sátorban fog maradni,remélem túléli a telet. Majd kap külön vészfűtést.

    VálaszTörlés
  5. Hali.
    Gratulálok a fóliához.
    Nagyon szép lett.
    A két réteg fólia közötti légrést hogyan oldottad meg?
    Jánoshalmi vagy? Árulsz is növényeket?

    Üdv.: Zsolti

    VálaszTörlés
  6. Szia Zsolt.

    Köszi. A két réteg fólia a képen nem látható. Külön huzalokat feszítettem ki a belső rétegnek. A két réteg között kb fél méter van. Március elején lebontom a belső réteget.

    VálaszTörlés
  7. Nem jánoshalmi,hanem Kapuvári vagyok. A fólia sátor pedig Csornán található. Növényeket jelenleg nem árulok. Még kicsik a magoncok. A washingtoniákon kívül nincs méretes növényem.

    VálaszTörlés
  8. Üdv.
    És így télen hány fok van bent?
    Tudnál képeket küldeni a huzalozásról?
    warmzsolt@gmail.com

    VálaszTörlés
  9. Szia. Csak Kedden,mert akkor megyek a fólia sátorba. Ha kint -5°C van akkor bent 0°C,de én használok hősugárzót és nekem 0°C -ra van állítva. Nappal ma kint -1 °C volt a fólia sátorban pedig +12°C hála a napsütésnek. Hat körül jöttem haza este és még mindig +6°C volt,mikor kint -2°C. Volt -10°C kint, hősugárzó nélkül -2°C ig hült le.

    VálaszTörlés
  10. Okés köszönöm várni fogom....

    VálaszTörlés
  11. Tisztelt cím!
    Kérdezném van-e eladó magonc vagy növénye"kedvező" áron? A magoncokból több kellene. milyen fajta? kb.50-100db Szállítás?

    Köszönettel:Vágó László

    VálaszTörlés
  12. Kedves Ezermester!
    Én is elfogadnék egy ilyet! A miénket most tépte szét a szél! Érdekelne, hogy te hogyan rögzítetted a talajhoz!Köszi
    Kati

    VálaszTörlés
  13. Tiszteletem.
    Szép munka (y) gratula érte.
    Mi most szeretnénk beruházni sátorra, de nem tudjuk pontosan hogy fém vagy műanyag legyen a váza.
    Ha tudsz ötletet adni megköszönjük.

    VálaszTörlés

Válaszolni mindenki kérdésére fogok lehetőségeim szerint