2009. október 18., vasárnap

Magot,magot,magot.......

Nem hiába szeretem a mediterrán, trópusi,vagy akár sivatagi növényeket.  Egy már nagyon várt rendelésem végre hazatalált. Egy hete elültettem mind. A dion edule magok közül egy darabot csiráztatok,és már ki is csírázott. A banánok és Yukka magok remélhetőleg egy hónapon belül kibújnak a föld alól. A banán és Yukka mag választásom kizárólag a szabadba való kiültetésre szánt fajtákból rendeltem.  A musa sikkimensis az egyik,ha nem a légfagytűrőbb banán ,mit ha jól tartanak akár másfél méteres levelekkel is megajándékozza gondos gazdáját. Az Ensete glaucum avagy hóbanán levelei elérhetik a két métert és a növény magassága pedig akár négy,öt métert. Egy igazi ereszverő banán. A yukka magok mind jó hidegtűréssel rendelkeznek. Remélhetőleg jó arányban fognak kicsírázni. Persze a növekedést nem sürgetem,mert a kertes ház hiányában jobb ha nem foglalnak el sok helyet. A dion edule mag pár nap múlva megkapja mély pálma cserepát,hogy akadály nélkül tudjon fejlődni karógyökérzete.


A humilis magjaim eszméletlen jó arányban csíráznak. Az utolsó hetven magomból mindegy ötven mag kicsírázott és már el is dugtam őket. A tavaszra tervezem szabadban való tartásukat. Az a nagy mag egy dion edule. Van még nyolc cannariensis mag is,de még nem csíráznak.

Viszont a legértékesebb magok egy jó ismerősöm pálmájának termései. Az a sok zöld mag Trachycarpus wagnerianus és fortunei hibrid magok. Nem csak ritka,de kiváló génekkel rendelkeznek. Az anyanövény Budapesten él szabad földben és a hazai tél meg sem kottyan neki. A Brahea Armata,Butia Capitata,Sabal,Sygarus  romanzoffiana magok pedig Európa számos mediterrán vidékéről szedte és küldte el nekem.  Hát nem fogok unatkozni tavaszig,és pálma gyűjteményem remélhetőleg hamarosan gazdagodik pár szép fajtával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Válaszolni mindenki kérdésére fogok lehetőségeim szerint