2009. július 24., péntek

Csiráztatási tapasztalatok 2

Washingtónia pálma

Ha valaki úgy dönt,hogy pálma magot akar csiráztatni,és gyorsan akar sikerélményhez jutni,mindenképp a washingtonia család magjaival próbálkozzon. Én mindkét alfaját,nevezetesen a Filifera,Robusta és ezek kereszteződését a Filibusta magokat sikeresen csiráztattam. Többféle módszert kipróbáltam,és itt szinte az összes működött. A legegyszerűbb az,hogy fogjuk a magokat és eltűzdeljük valamilyen műanyag dobozba virágföld és rostos mohatőzeg keverékébe úgy,hogy a magok között a földet elválasztjuk valami műanyag lappal(én üdítős flakon oldalát szoktam ollóval elvágni),hogy a később fejlődő gyökerek ne fonódjanak össze,és a tűzdelést is így sérülés mentessen el lehet végezni. Meglocsoljuk a földet ,de csak a megszokott nedves állapotig és lefedjük az ültetőedény tetejét a kiszáradás elkerülése végett. Másik bevált módszer a zacskóban csiráztatás és itt a  már kicsirázott magokat elültetjük kis műanyag cserepekbe. Én ennél a módszernél is szoktam használni a felosztott ültetőközeget kizárólag helytakarékosság miatt. Mikor elérik az egy-két leveles méretet átültetem mind egy 10x10x12cm-es műanyag cserépbe,és itt fejlődhetnek tovább. A csirázási hőmérséklet nálam a februári fűtésszezonban 21-23 °C körül volt és szépen kicsiráztak a magok két hét múlva. Áprilisi csírázást is benn a lakásban történt kb. 24-25 °C körül,és így másfél hét alatt kicsiráztak. A júliusi csírázásom rekord 5-6 nap alatt kicsíráztak,igaz itt már kint az üvegházban történt ahol nappal 30-36 °C,éjjel 16-19 °C volt a hőmérséklet. Bár ez utóbbinál sok más magom is rendkívül gyorsan kicsírázott.



Kicsirázott mag



Fejlődő magoncok (két hetes)



Fejlődő magoncok távolról



Különtűzdelt magoncok (három hónaposak)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Válaszolni mindenki kérdésére fogok lehetőségeim szerint