2011. április 29., péntek

Áprilisi végi körkép

Nos,Áprilisban minden kezd életre kelni. Persze ideális minden más tevékenység elvégzésére. Értem ez alatt a növények átültetése,magok csíráztatása és még sorolhatnám.

Korábban bejegyzett cikkemben megemlítettem a Trithrinax campestris pálma magok csíráztatását. Hát a mai napon örömmel vettem észre,hogy elkezdtek a tavaszi meleg hatására kicsírázni. Tíz darab magból hat darab. Nem is rossz arány. Persze még lehet,hogy a többi is követni fogja a példát.


Tritrinax campestris kicsírázott magok

 Jubaea magok is beáztatásra kerültek. Remélem nem kell egy egész évet várnom a csírázásukra. Biztosan vontatottan fognak csírázni. Lehet lesz mi pár hónap múlva már kicsírázik. Két napig áztak a magok és tiszta darált mohatőzegbe ültettem őket. Gombaölő szerel is kezeltem őket. Remélem minden rendben fog történni . Összesen 104 db magot ültettem.


Jubaea chinensis magok beáztatás alatt 


  Jubaea chinensis magok. Az összes elültetve.  



  Jubaea chinensis magok közelről 



  Jubaea chinensis magonc fél éves.

Szerencsére a fólia sátor nyújtotta kedvező klíma kedvező hatással van növényeimre. A nagy pálmám is napról-napra jobban néz ki. A lefejezett pálmák is szépen tolják leveleiket.


 Lefejezett Washingtonia szép lassan visszanyeri eredeti formáját 


 Az öntöző rendszer is a helyére került. Végre nem kell sűrűn foglalkozni az öntözéssel. Egy irritrol junior max vezérlő megoldja gondjaimat. több mind egy éve vettem,de csak most fogom munkába állítani. Az öntözést mivel rengeteg kis pálmám van csepegtető rendszerrel túl sokba került volna. A porlasztott öntözés mellett döntöttem. Ezt kereken hatezer forintból meg tudtam csinálni. Remélem be fog válni. Terveim szerint nyáron este 20:30-tól fog bekapcsolni a rendszer.

Egy igazi túlélő. Dioon Edule cikász. Egy éves kis magonc,de a téli hideg és a gombásodás neki nem ártott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Válaszolni mindenki kérdésére fogok lehetőségeim szerint