2009. november 20., péntek

Mangó és narancs

Szinte már nem is emlékszem mikor is bújtak ki,de az biztos,hogy sok örömet adtak kitartó fejlődésükkel. A mangó magassága 27 cm,a marancs 44 cm. Bár még egyik sem hoz oldalsó ágakat,viszont egy elajándékozott narancsom mára megbokrosodott. Persze nem sürgős a dolog.  szeptember végétől a nappalim ablaka előtt várják a következő tavaszt. Ezidáig nem tapasztaltam semmi károsodást a szobai tartással kapcsolatban. Öntözni csak hetente egyszer szoktam őket,de akkor is csak óvatosan. A mangót a nyár végén átültettem friss virágföld és kókusz rost keverékébe. A korábbi tiszta virágföldet is jól bírta,de azért látható volt a gyökérfejlődésén,hogy nem az igazi. A narancsi is hasonló keveréket kapott annyi különbséggel,hogy a föld keverékébe raktam némi homokot is. Ha valakit ösztönöznének az itt említett növények bármelyike,csak bátran kísérletezzen vele mert nagy valószínűséggel hamar sikerélménye lesz vele.  Korábbi publikálásomban írtam ezekről a növényekről. Érdemes beleolvasni.


Mangó felülnézetből


Mangó




Narancs


10 megjegyzés:

  1. szia! szeretnék ültetni narancsot és citromot magról!Nem tudom mennyire sikerül szeretném ha elmagyaráznád írásban hogy mit tegyek!
    válaszod előre is köszönöm!!
    üdv.:Marica

    VálaszTörlés
  2. Citrom és mandarin magot is sikeresen csíráztattam már számtalan alkalommal. A gondom csak annyi, hogy 15-20cm-es nagyságnál nem nőnek nagyobbra és elpusztulnak pár hét vegetálás után. Nem tudom mi lehet a probléma. Fél árnyékban heti 2 szer (keveset) öntözve tartom őket. Tom.

    VálaszTörlés
  3. Ennyi infóból nem igazán tudom megmondani mi lehet az oka. Én is gondozok saját nevelésű citromot és semmi különleges megoldást nem alkalmazok náluk. Az öntöző víz felesleg el tud folyni az ültető edény aljában? Tartsd teljes fényben és lehetőség szerint a téli fényszegény időszakban hűvösebb helyen kevés öntözés mellett gondozd. viszont arra figyelj,hogy a földje ki ne száradjon soha teljesen. üdv.

    VálaszTörlés
  4. Köszi az infót. Most csíráztatok egy kókuszt és egy mangó magot a leírtak alapján, remélem siker lessz! Jó ez az oldal, hogy saját tapasztalatokat oszthatsz meg másokkal. Köszi. Tom

    VálaszTörlés
  5. Tom,sok sikert és remélem hamar sikerülni fog.

    VálaszTörlés
  6. Nézzétek meg a ,,www.fa-ultetes.hupont.hu˝-t.R észletesen leírja hogy mit kell tenni.

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok
    Mangot hogy érdemes csiráztatni?
    Tudnátok ebben segíteni?áztatni mint a pálmamagot?
    Előre is köszönöm
    Üdv Árpi

    VálaszTörlés
  8. Èn most próbàltam először ès sikerrel;)) valamelyik növènyes csopiban olvastam ezt a módszert de màr nem talàlom;( A lènyeg nagyon óvatosan kibontottam a kemèny csonthèlyas rèszből, úgy hogy a fehèr magicskàt ne sért sem meg! Àllítólag nagyon kell rà vigyàzni! Majd a kinyert fehèr magocskàt bele tekertem 2 rèteg jól bevizezett papírtörlőbe ès egy àtlàtszó tetejű ès oldalű ételtàroló dobozba tettem. Onnantól elèg volt neki az a pàra ami a dobozban keletkezett. 1 hét alatt 3 db olyan jó 2-3 cm- és csírát hozott . Arra mèg emlèkszem hogy a csíràval lefelè kell elültetni, mert azok lesznek a gyökerek, de hogy milyen földet szeret annak most fogok utàna nèzni, ès remèlem meg is marad. Hű lehet jó hosszú lett de nekem màr ez is fèl siker!;))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem van 1 mangófám kb 1méteres eladó ha érdekel vkit 220000ft ért Avokádó 60cm es 15000ftutanvettel tudom küldeni érd banánfa 6000ft 40cm petrezselyne@gmail.com

      Törlés
    2. Bocsi mangófa 22000ft

      Törlés

Válaszolni mindenki kérdésére fogok lehetőségeim szerint