2009. május 30., szombat

Sabal minor



5-8 mm átmérőjű, lapított gömb alakú magja barna,sötétbarna vagy fekete, 25-30 °C-on két-három hónap alatt viszonylag könnyen kicsírázik. A csírázás alacsony hőmérsékleten hosszan elhúzódhat. Ezt a pálma fajt magyarországi klímán is sikeresen át lehet teleltetni a szabadban kisebb odafigyeléssel. Nekem egy magoncom van,de az egyik kedvencem. Bár lassú növekedésű pálma,de azért megfelelő tartás mellett azért látható a fejlődése. Én folyamatosan nedvesen tartom a földed a gyökerei körül,mert az eredeti élőhelyén sem ritka,hogy folyók mellett ereszt gyökeret. Mióta én is így jó vizesen tartom és persze párában gazdag helyen, azóta beindult a növekedésben. A képen látható sorozat nem az én általam készített képek,csak az utómunkálatok. Én még nem csiráztattam sabal minor-t,de célom,hogy a téli fűtés szezonban minden bizonnyal fogok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Válaszolni mindenki kérdésére fogok lehetőségeim szerint